Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Content format
  • Creator
  • Date
  • Subject and Keywords
  • Coverage
  • Language
  • Resource Type

Search for: [Abstract = "W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badania „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej” przeprowadzonego wśród uczniów klas 1–3 gimnazjum, ich nauczycieli polonistów, bibliotekarzy, szkolnych pedagogów oraz rodziców w roku szkolnym 2012\/2013 na terenie województwa mazowieckiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Jego celem było sprawdzenie stopnia wdrażania podstawy programowej na III etapie nauczania. Dane zbierano metodami ilościowymi \(ankiety, testy\) i jakościowymi \(wywiady, obserwacje lekcji\). Tekst pokazuje, w jaki sposób kształtowane jest świadome odbieranie kultury \(promocja kultury w szkole, analiza i interpretacja różnych tekstów kultury, pozaszkolna aktywność kulturowa uczniów\) w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. Z badań wynika, że współczesna szkoła w niewielkim stopniu kształtuje ucznia jako świadomego odbiorcę kultury, co jest jednym z głównych celów edukacji polonistycznej, a gimnazjaliści w zdecydowanej większości opierają się na rodzinnym kapitale kulturowym."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information