Akademia EDUGIS
GRID
Warszawa
2012
2012.12.27
Projekt Akademia EduGIS ma na celu upowszechnienie zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) oraz geoinformacyjnych (GIS) w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych w gimnazjum i liceum oraz w edukacji środowiskowej. Aby osiągnąć ten cel zostanie utworzona ogólnopolska Grupa Robocza EduGIS, składająca się z: nauczycieli, doradców przedmiotowo-metodycznych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli z całej Polski, ekspertów w zakresie dydaktyki geografii i biologii, przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, ekspertów w zakresie Systemów Informacji Geograficznej (GIS) z Polski i Norwegii. Członkowie Grupy EduGIS jako zespół regionalnych animatorów GIS i ICT, zostaną przygotowani do pracy z nauczycielami w regionach. Wezmą oni udział w trzech warsztatach szkoleniowych mających na celu poznanie możliwości wykorzystania technik GIS w pracy z uczniem. Warsztaty odbędą się w roku 2010 w Polsce (2 dni w kwietniu oraz 2 dni w czerwcu), jak również w Norwegii (3 dni we wrześniu). Rezultatem projektujestporadnik „GIS w szkole” z wytycznymi dla nauczycieli geografii i biologii obu poziomów nauczania wraz ze scenariuszami zajęć i projektów edukacyjnych oraz z danymi GIS do wykorzystania na zajęciach szkolnych. Utworzony został również niniejszy portal EduGIS dla nauczycieli (moduł e-Learning) oraz dla uczniów szkół polskich i norweskich, prezentujący projekty edukacyjne z zastosowaniem GIS.
Prezentowany opis stanowi element sporządzonej na podstawie analizy krajowych i zagranicznych zasobów cyfrowych bazy wiedzy rejestrującej internetowe źródła informacji z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych. Został przygotowany przez pracowników Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach projektu Synat. Treść publikacji stanowi odnośnik do opisanego zasobu (ten sam odnośnik znajduje się w polu Źródło). Całą bazę można przeglądać, wybierając w lewym panelu nawigacyjnym kolekcję tematyczną „Baza zasobów cyfrowych z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych”.
click here to follow the link
DIGONLINE003761
geoinformacja ; edukacja środowiskowa ; GIS ; geografia ; biologia
pol
Inżynieria i ochrona środowiska ; Kształtowanie środowiska
502/504 Nauka o środowisku. Ochrona i zagrożenie środowiska
strona naukowo-dydaktyczna
text/html
Synat
This publication is unavailable to your account. If you have more privileged account please try to use it or contact with the institution connected to this digital library.
Citation style: Chicago ISO690