Title:

Regionalne Projekty Badawcze

Publisher:

GRID

Place of publication/creation:

Warszawa

Date:

2012

Access date:

2011.12.27

Abstract:

Regionalne projekty badawcze oparte na formule i dorobku Programu GLOBE, którym objęci są nauczyciele i uczniowie nieuczestniczący w Programie. Istotę i sposób realizacji programu można ująć w następujących punktach: 1.Wybrana grupa doświadczonych nauczycieli GLOBE (ok. 15 osób), zainteresowanych udziałem w programie Regionalnych projektów badawczych, zostanie przeszkolona w ramach specjalnego szkoleniowego modułu trenerskiego. 2.Trenerzy regionalni będą mieli za zadanie: ◦przeprowadzenie w swoich regionach rekrutacji szkół (nauczyciele, uczniowie, przy wsparciu i aprobacie władz szkoły) nieuczestniczących w Programie GLOBE, lecz gotowych wzbogacić i wzmocnić nauczanie poprzez wykorzystanie dorobku i elementów Programu.◦od 2010-2011 r. koordynować i nadzorować realizację Regionalnych projektów badawczych w zgłoszonych szkołach. Dodatkowym elementem będzie zaproszenie do współpracy doradców metodyczno-przedmiotowych z regionalnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli. Projekt ten będzie uwzględniał następujące elementy: wyznaczenie w okolicach szkoły ścieżki dydaktyczno-badawczej,rejestracja trasy ścieżki oraz wyznaczonych przystanków edukacyjnych i punktów pomiarowych/obserwacyjnych przy pomocy odbiornika GPS;opracowanie koncepcji merytorycznej i metodycznej badań terenowych uwzględniając pracę metodą projektu badawczego oraz dorobek (metodologię, materiały) Programu GLOBE; dokonywanie obserwacji i pomiarów parametrów środowiska w terenie na wyznaczonej ścieżce dydaktyczno-badawczej,opracowanie (podsumowanie, interpretacja) uzyskanych wyników;

Source:

click here to follow the link

Digital copy identifier:

DIGONLINE003792

Subject and Keywords:

projekt badawczy ; uczniowskie projekty badawcze ; przyrodnicza ścieżka dydaktyczno badawcza

Language:

pol

KBN:

Inżynieria i ochrona środowiska ; Kształtowanie środowiska

UKD:

502/504 Nauka o środowisku. Ochrona i zagrożenie środowiska

Resource Type:

strona naukowo-dydaktyczna

Format:

text/html

Sponsorship:

Synat

×

Citation

Citation style: