Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Content format
  • Autor
  • Data
  • Temat i słowa kluczowe
  • Zakres
  • Język
  • Typ zasobu

Search for: [Abstract = "Artykuł prezentuje problem wpływu podejmowania aktywności zawodowej w toku nauki w szkole ponadgimnazjalnej na proces formowania się tożsamości osobistej i kapitału tożsamości\: poczucia dorosłości i poczucia integracji społecznej. Badaniem podłużnym objęto 1322 uczniów z zasadniczych szkół zawodowych, techników i liceów. Na początku i pod koniec roku szkolnego 2014\/2015 przeprowadzono pomiary za pomocą Skali rozwoju wymiarów tożsamości w polskiej adaptacji \(DIDS\/PL\) oraz Indeksu rozwiązania kryzysu tożsamości w polskiej adaptacji \(ISRI\/PL\). Analiza wyników ujawniła wzrost natężenia wymiaru podejmowania zobowiązań wśród uczniów, którzy podjęli pracę w trakcie roku szkolnego. Efekt ten nie zależał od rodzaju szkoły. Stwierdzono również, że wśród uczniów liceów i techników nastąpił istotny wzrost poczucia dorosłości w ciągu roku. Wśród uczniów liceum oba wskaźniki kapitału tożsamości, czyli poczucie dorosłości i poczucie integracji ze społecznością, wzrosły zarówno u tych, którzy nie podjęli pracy, jak i u tych, którzy ją podjęli w trakcie tego roku szkolnego."]

Number of results: 1

Items per page:

Brzezińska, Anna I. Rękosiewicz, Małgorzata Syska, Weronika Piotrowski, Konrad

2016
article

This page uses 'cookies'. More information