Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Content format
  • Creator
  • Date
  • Coverage
  • Language
  • Resource Type

Search for: [Abstract = "Artykuł przedstawia doświadczenie czytelnicze jednostki z perspektywy dydaktyki literatury. Analogia czytania i podróży służy postawieniu pytań o wolność ucznia jako czytelnika, prywatność i niepowtarzalność indywidualnego aktu lektury i miejsce tego aktu w procesie edukacji, co prowadzi do pytania podstawowego\: czy czytelnik potrzebuje szkoły\? W centrum rozważań odwołujących się do prac Certeau, Izera, Nietzschego znalazły się następujące problemy\: zmiana statusu oraz funkcji literatury we współczesnym życiu społecznym i indywidualnym\; odmowa czytania, utrwalanie postawy bierności przez praktyki edukacyjne\; utożsamianie wiedzy o literaturze z doświadczeniem jej odbioru. Wnioski koncentrują się wokół redefiniowania celów kształcenia literackiego, ukazywania czytania jako potrzeby egzystencjalnej, czytelniczej wolności i odpowiedzialności\; roli szkoły w budowaniu czytelniczych kompetencji oraz zakresu i formy działań nauczyciela. Autorka postuluje zmiany strukturalne, które pozwoliłyby na wprowadzanie różnorodnych rozwiązań organizacyjnych i typów zajęć poświęconych literaturze."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information