Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Content format
  • Creator
  • Date
  • Subject and Keywords
  • Coverage
  • Language
  • Resource Type

Search for: [Abstract = "Artykuł przedstawia wyniki badania przeprowadzonego w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014\/2015, dotyczącego planów edukacyjnych i zawodowych uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych i związku tych planów z wymiarami rozwoju tożsamości. W badaniu wzięło udział 585 uczniów trzech rodzajów szkół ponadgimnazjalnych\: zasadniczych szkół zawodowych \(klasy 3\; n = 74\), techników \(klasy 4\; n = 186\) i liceów \(klasy 3\; n = 325\). Do pomiaru wymiarów rozwoju tożsamości zastosowano Skalę wymiarów rozwoju tożsamości DIDS\/PL, posłużono się również krótkim kwestionariuszem dotyczącym planów edukacyjnych i zawodowych. Uczniowie nieplanujący dalszej edukacji cechowali się niższym natężeniem eksploracji ruminacyjnej i wyższym poziomem podejmowania zobowiązania niż pozostali oraz wyższym poziomem identyfikacji ze zobowiązaniem niż ci, którzy jeszcze w tej sprawie nie podjęli decyzji. Uczniowie, którzy planowali podjęcie pracy od razu po zakończeniu szkoły ponadgimnazjalnej, cechowali się niższym poziomem eksploracji wszerz niż uczniowie, którzy takich planów nie mieli, a także niższym niż wszyscy pozostali poziomem eksploracji ruminacyjnej i wyższym poziomem identyfikacji ze zobowiązaniem. Nie zaobserwowano efektu interakcji rodzaju szkoły i planów edukacyjno\-zawodowych z punktu widzenia natężenia wymiarów rozwoju tożsamości."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information